Een gezonde Ramadan begint bij jezelf

De ramadan is een bijzondere maand. Overdag vasten, maar ’s nachts wordt er juist uitgebreid samen gedineerd. Hoe doorsta je dat eten op rara tijden en toch op een gezonde manier? 

Een gezond eetpatroon bevat voldoende groenten, fruit, volkorengranen, noten, peulvruchten, vloeibare oliën, melkproducten, gevogelte en vis; en bevat weinig rood en bewerkt vlees, harde vetten, zout, dranken of andere producten met suiker.

Maar hoe zorg je bijvoorbeeld dat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt? Hoe voorkom je buikpijn? En kun je zorgen dat je minder snel trek krijgt overdag?

Als je vast, heb je minder energie en nemen je conditie, fitheid en concentratie af. De kans op blessures wordt hiermee groter. Maar sporten is zeker mogelijk! Ons advies is om rustig aan te trainen en train bij voorkeur vlak voordat je weer mag eten. Zorg ook voor volwaardige voeding en voldoende slaap en probeer zo min mogelijk vocht te verliezen.

Fatiha is al langere tijd bij ons en weet inmiddels heel goed haar voeding en het sporten ook te combineren tijdens Ramadan. Leuk en goed om te zien dat zij binnen onze club ook de andere clienten positief kan motiveren!

Motiveer en respecteer elkaar gedurende de ramadan.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *